2020. április 5., vasárnap

Húsvét

Húsvét · Tészabó Júlia · Könyv · Moly

T. Szabó Júlia neve ismerős lehet, mivel karácsony kapcsán osztottam meg gyönyörű képes albumát, mely az ünnep magyar hagyományait eleveníti fel.
Akkor egy véletlen folytán jutottam hozzá a szerző összes művéhez a könyvtárból. A férjem ugyanis elhagyta azt a lapot, amire a kölcsönözendő könyveket írtam, csak a szerzőre emlékezett. Így hát hozta tőle az összeset, ami a könyvtárban volt. Persze a húsvétit tette legfelülre két héttel karácsony előtt. Azt hittem nem kapok levegőt, mikor megláttam. Tréfának nagyon jó volt. Illetve még többre. Hogy megismerhettem ezt a csoda könyvet is. Azóta mindkettőt megvettem, mert ahogy korábban is írtam, minden magyar háztartás könyvespolcán ott (lenne) a helye.

Gyorsan eltelt ez a pár hónap karácsony óta. Ma kezdődött a nagy hét. Valljuk be, álmunkban sem gondoltuk, hogy szeparáltan, otthonainkban egyedül kell a kereszténység egyik legnagyobb ünnepére készülnünk idén. A körülmények ellenére ez a könyv remek hangulat teremtő, és hagyományőrző.

A kötet a húsvét eredetéről, múltjáról és jelenéről szól szöveggel és képekkel végig vezetve az olvasót. Kezdve az ünnepkör legismertebb magyar képzőművészeti megjelenési formáival. 




A húsvéti szimbólumokon keresztül a tojással szépen átvezeti a szerző az olvasót a magyar hagyományokra, népszokásokra. A tojásdíszítés különböző technikáinak bemutatásán keresztül mi magunk is kedvet kapunk egy-egy eddig nem ismert technika kipróbálására, esetleg az eddigi tudásunkat finomíthatjuk még. 






"A húsvét magyar neve is mutatja, hogy az ünnepet előkészítő, hosszú, negyvennapos böjti időszak lezárul", így a böjti ételek is "terítékre kerülnek" a hagyományos húsvéti sonka, kalács és más finomságok mellett. 

Végül megérkezünk napjaink ünnepi szokásaihoz. Olvashatunk arról, hogy lett a nyúl a modern húsvét fő szimbóluma, vagy a környezet ünnepi díszbe öltöztetése hogy alakul.

Idén csak rajtunk múlik, milyenné varázsoljuk a tavasz legszebb ünnepét. Van időnk mindenre. Az újjászületéshez minden adott. 





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése